מנכ"ל חדשות 13 'התפוטר' – איך זה קשור לעסק שלכם?

ישראל טויטו, מנכ"ל רשת 13 הודיע השבוע על התפטרותו.

ההתפטרות לא הגיעה בחלל ריק.

מזה זמן מה ישנם פרסומים על חוסר שביעות רצון מדרך הניהול שלו, בין היתר בשל נתוני צפייה נמוכים במהדורה המרכזית ותכנית קיצוצים שזכתה לביקורת נוקבת.

בד בבד ובשל אי שביעות הרצון, פורסם כי ההנהלה הצרה את צעדיו מזה תקופה ארוכה וחיפשה לו מחליף באופן לא רשמי.

מצב מסובך ולא רצוי – מנהל בכיר שמחויב לנהל ולשדר עסקים כרגיל, בזמן שבפועל הוא מתוסכל מההתנהלות כלפיו והנהלה שמצויה גם היא במצב בעייתי, כאשר מתקשה לקבל החלטה ובינתיים מצרה את צעדיו.

מה קורה בזמן הזה?

העובדים מנוהלים על ידי מנהל שמרגיש 'מאוים', האמון שלהם בו ובהנהלה נסדק, הפריון יורד, האקלים הארגוני מתדרדר ובאופן כללי האווירה רעה.

מצב שעלול להיות הרסני לכל עסק, חברה וארגון.  

אחת התופעות הנפוצות שאני נתקלת בה היא חוסר יכולת או רצון של מעסיק לקבל החלטה קשה כשזה נוגע למנהל או עובד ובמקום זאת העדפה "לשבת על הגדר".

מניסיון – זו סיטואציה שתמיד נגמרת רע – בדרך כלל אחת משתיים: פיטורים, שהיו יכולים להתבצע הרבה קודם ולמנוע עוגמת נפש; או התפטרות מחמת תסכול וייאוש וטענה ל"התפטרות בדין מפוטר".

עד אז עלולים להיגרם נזקים:    

העובד המתוסכל, בצדק או שלא, הוא עובד שעלול להדהד ביקורת באזני העובדים, לקחת ציוד או מסמכים, להשחיר את העסק ברשתות חברתיות ולהגיש תביעה. קומץ דוגמאות ממקרים שהגיעו אלי. ככל שעולים בהיררכיה הניהולית, כך חומרת הנזק.

את כל אלה אפשר למנוע. לא תמיד, אבל בוודאות אפשר להגדיל את הסיכוי. איך?

קודם כל תקשורת. צרו עמו שיח. לפעמים מדובר באי הבנה תמימה שנפתרת בשיחה. העמידו אותו על מה שמטריד אתכם בתפקוד שלו, משמעתית או מקצועית, ותנו לו את מלוא הבמה להגיב.

בדרך זו אתם מגדילים פלאים את הסיכוי לשיתוף פעולה מצדו והערכה שלו כלפיכם על השקיפות שהפגנתם.

אם התשובות שלו לא ישביעו את רצונכם ישנן מגוון אפשרויות שניתן לפעול לפיהן: להציב לו דד ליין ולתת לו הזדמנות לשפר עם קביעת מועד לשיחת פולו-אפ, לזמן אותו לשימוע (אחרי שכבר הוכנה הקרקע ואין הפתעות), להוציא אותו לחופשה מוגבלת עד למתן החלטה ועוד. כל מקרה לגופו.

מה שחשוב זה ליצור וודאות בינכם לבינו ולמנוע את משבר האמון והערפל שיחוש מהיחס כלפיו. שימו את הדברים על השולחן. בדרך כלל תחושת אכזבה מעובד אינה חולפת, אז מוטב לפתור את העניין בהקדם.

בדרך זו תפעלו לטובת כולם – העובד, העובדים ובוודאי העסק שלכם.  

מכירים את הסיטואציה?

קיים אצלכם עובד או מנהל שאתם מתלבטים לגביו וצריכים יעוץ?

דברו איתי – 052-2338358

אפשר גם לשלוח WhatsApp

לינק

מוזמנים גם לכתוב לי כאן ועכשיו בתגובה חוזרת

או למייל hilla@eshlaw.co.il

ואחזור אליכם בהקדם

שלכם.ן,

הילה

הילה אראל-שמש

הילה אראל-שמש

עורכת דין ונוטריונית, יועצת לחברות וארגונים בתחום דיני עבודה ומעבירה הרצאות בנושא
הטרדות מיניות בעבודה
והתעמרות במקום העבודה

הרשמו לניוזלטר

לקבלת עדכונים, מאמרי דעה אקטואליים וטיפים במגוון נושאים בדיני עבודה

העובדת הוטרדה מינית בזמן רילוקשיין, והמעסיקה – שחויבה לפצות אותה ב- 250,000 ש"ח – מבקשת לבטל את פסק הדין. בצדק? (פרסום טור דעה של עו"ד הילה אראל שמש ב Saloona)

לפני כמה שבועות פורסמה ידיעה בגלובס על מקרה שארע בשנת 2015 אז בוצעה הטרדה מינית כלפי עובדת ישראלית שהוצבה ברילוקשיין על

למאמר המלא »

הרשמו לניוזלטר

לקבלת עדכונים, מאמרי דעה אקטואליים וטיפים במגוון נושאים בדיני עבודה