בשורה לחולי סרטן: החל מ -1.6.22 זכאות לתשלום מיום המחלה הראשון עבור טיפולים או בדיקות שגרה

לפני מספר ימים אישרה מליאת הכנסת תיקון לחוק דמי מחלה, לפיו עובדים שחלו במחלה ממארת או במחלה שמצריכה טיפול בדיאליזה ונעדרו מעבודתם לשם טיפול תקופתי או בדיקה תקופתית, יהיו זכאים לקבל תשלום דמי מחלה כבר מהיום הראשון להיעדרות.

העובדים יהיו זכאים לימי מחלה גם עבור חלק מיום שבו נעדרו, עד למכסת תקופת הזכאות המקסימלית שצבורה להם, ובתנאי שמסרו למעסיק אישור רפואי בכתב שלפיו הטיפול או הבדיקה נדרשים בשל המחלה.

הזכאות תחול גם לאחר ההחלמה, ככל שהעובד נדרש לטיפולים, בדיקות או ביקורות – כל זאת בניגוד למצב הנוכחי שבו עובד זכאי לתשלום יום מחלה רק מהיום השלישי. החוק ייכנס לתוקף ב-1 ביוני.

התיקון מגיע על רקע החקיקה הנוכחית שמבליטה את ההבדלים בין עובדים שונים במשק – אלה שעובדים בחברות שמזכות אותם בתשלום כבר מיום המחלה הראשון, ואלה מנגד שנמצאים במקומות עבודה שלא מאפשרים היעדרות על חשבון שעות העבודה, וחלקם לפיכך נאלץ לצאת לחל"ת לאחר שניצלו את כל ימי החופשה והמחלה שלהם. למרבה הצער לרבים מהם גם אין מקום עבודה לחזור אליו אחרי ההחלמה.

נכון להיום מי שמאובחן בסרטן מקבל 100% נכות, אך הקצבה תלויה בגובה ההכנסה ובקיומה. כלומר – חולה שאינו עובד זכאי לקצבת נכות מלאה, ובמקביל יכול להגיש תביעה לביטוח בגין אובדן כושר עבודה; חולה שעובד זכאי לקצבה לפי גובה המשכורת. עובד שמשתכר גבוה מהממוצע וממשיך לעבוד אינו זכאי לקצבה אך מקבל פטור ממס.

יש לכםן שאלה בנושא?

פנו אלי

שלכםן הילה

הילה אראל-שמש

הילה אראל-שמש

עורכת דין ונוטריונית, יועצת לחברות וארגונים בתחום דיני עבודה ומעבירה הרצאות בנושא
הטרדות מיניות בעבודה
והתעמרות במקום העבודה

הרשמו לניוזלטר

לקבלת עדכונים, מאמרי דעה אקטואליים וטיפים במגוון נושאים בדיני עבודה

הרשמו לניוזלטר

לקבלת עדכונים, מאמרי דעה אקטואליים וטיפים במגוון נושאים בדיני עבודה