קיצור שבוע העבודה – מי ייהנה ומי פחות?

מאמר משפטי מאת הילה אראל-שמש, עורכת דין ונוטריונית

ביום 18.3.18, נחתם צו לקיצור שבוע עבודה ל-42 שעות (במקום 43). השינוי ייכנס לתוקף בתחילת החודש הקרוב, 1 באפריל 2018. שכר העובדים לא ישתנה אך יחושב לפי 182 שעות עבודה בחודש במקום 186, כפי נהוג היה עד היום. שבוע העבודה יקוצר אם כן בשעה.

שכר המינימום החודשי לא ישתנה ויעמוד על 5,300 שקל, אך מכיוון שמספר שעות העבודה ירד, הערך של כל שעה יהיה גבוה יותר ב-63 אגורות ויעלה מ-28.49 שקל ל-29.12 שקל.

העובדים יעבדו 50 שעות פחות בשנה קלנדרית וללא הפחתה בשכר.

יום העבודה המקוצר בשבוע ייקבע על ידי כל מעסיק, בהתחשב בבקשות ובצרכי העובדים.

השינוי ישפיע על הגדרת שעות העבודה של העובדים, בפרט העובדים "בשכר" ה"מחתימים" כרטיס ומקבלים שכר על שעות נוספות. עובד המקבל שכר גלובלי שכולל גם שעות נוספות לא ייהנה מהתוספת. עצמאים כמובן לא ייהנו גם הם מהשינוי.

מי שנושא בנטל הם המעסיקים שיקבלו פחות שעות עבודה בשבוע מעובדיהם, או שייאלצו לשלם יותר עבור שעות נוספות. לא רק המגזר הפרטי אלא גם הציבורי יישא בנטל – 350 מיליון שקל למדינה מעלות שכר העובדים במגזר הציבורי שמורכב משכר מינימום ותוספות שונות.

הילה אראל-שמש

הילה אראל-שמש

עורכת דין ונוטריונית, יועצת לחברות וארגונים בתחום דיני עבודה ומעבירה הרצאות בנושא
הטרדות מיניות בעבודה
והתעמרות במקום העבודה

הרשמו לניוזלטר

לקבלת עדכונים, מאמרי דעה אקטואליים וטיפים במגוון נושאים בדיני עבודה

"אוף השימוע הזה"

לפני מספר חודשים נפגשתי עם מנכ"ל חברה שמעסיקה אלפי עובדים. הוא שיתף אותי בכך שהחברה שלו פועלת תמיד לשלם לעובדיה על השקל את מלוא זכויותיהם ומקפידה הקפד היטב בכל הקשור בתנאי העסקתם. אחד הנושאים שהציקו לו היה ענין השימוע.
'אוף שימוע הזה', הוא אמר לי 'לא מבין מה צריך את זה? אם החלטנו שעובד לא מתאים אז הוא לא מתאים. נקודה. ומה זה הזימון הזה? הפרוטוקול? למה להקשות?"

למאמר המלא »

הרשמו לניוזלטר

לקבלת עדכונים, מאמרי דעה אקטואליים וטיפים במגוון נושאים בדיני עבודה