להוצאה של עובד.ת מקבוצת וואטסאפ יש מחיר

בחודש האחרון פסק בית הדין לעבודה פיצוי בגובה משכורת + בונוס למנהלת שהוצאה מקבוצת וואטסאפ של עובדים בטרם נערך לה שימוע.

"המנהלת הוצאה מקבוצות הווטסאפ באופן שאינו מכבד ובעיתוי שיש בו טעם לפגם טרם התקיים השימוע הרשמי. לפיכך, עצם הוצאתה מקבוצת הווטסאפ בעיתוי הספציפי עולה כדי פגם בהליך הפיטורים". כלומר – פיצוי.

המקרה עסק במנהלת רשת חנויות המונה 26 סניפים בפריסה ארצית. אחרי 10 חודשי עבודה היא זומנה לשימוע, אבל – ופה הטעות – יום לפני כן הוציאה אותה החברה מכל קבוצות הווטסאפ של העובדים.ות ללא התראה מוקדמת.

המנכ"לית שהוציאה אותה מהקבוצות לא ידעה להסביר את המהלך, למעט הסבר קלוש שבלאו הכי המנהלת לא הייתה פעילה בקבוצות. מעדותו של בכיר נוסף שוכנע בית הדין שהוצאת המנהלת נתפסת כצעד חריג בהתנהלות החברה.

תחושת העלבון של העובדת הובילה אותה להגשת תביעה בטענה שהשימוע נערך למראית עין בלבד.  החברה טענה שהפיטורים היו בשל חוסר שביעות רצון וצמצום כוח אדם בשל משבר הקורונה. טיעונים לגיטימיים, אין ספק, אבל המהלך המקדים פגם בהליך ובית הדין קבע שהוצאה מהקבוצה משמעה שההחלטה נפלה עוד טרם השימוע.

חריג שעובד מצליח לשכנע את בית הדין שההחלטה בעניינו נפלה עוד טרם השימוע, אבל כשהדבר מוכח הוא יזכה בפיצוי, וזה חבל, כי קל להימנע מכך.

אז מה המסקנה? בטרם שימוע אל תבצעו מהלכים שעלולים להתפרש כאילו החלטתםן כבר על סיום העסקה. גם אם מדובר במהלך תמים וגם אם הטיעונים שלכםן לשימוע מוצדקים, זה עלול לעלות לכםן בפיצוי נוסף.

יש לכםן שאלה/התייעצות?

דברו איתי

שלכםן

הילה

הילה אראל-שמש

הילה אראל-שמש

עורכת דין ונוטריונית, יועצת לחברות וארגונים בתחום דיני עבודה ומעבירה הרצאות בנושא
הטרדות מיניות בעבודה
והתעמרות במקום העבודה

הרשמו לניוזלטר

לקבלת עדכונים, מאמרי דעה אקטואליים וטיפים במגוון נושאים בדיני עבודה

הרשמו לניוזלטר

לקבלת עדכונים, מאמרי דעה אקטואליים וטיפים במגוון נושאים בדיני עבודה